piątek, stycznia 20, 2012

19. Moja pielęgnacja włosów (part 3)


Ponieważ ostatnio zima pokazała swoje prawdziwe oblicze, wprowadziłam parę zmian do mojej pielęgnacji i ochrony włosów.

1. Nie wychodzę z domu bez czapki. Chowam pod nią całe włosy. Moja czapka została zrobiona przez moją babcię z naturalnej wełny, dzięki czemu jest bardzo ciepła i nie elektryzuje mi włosów, jak to się dzieje w przypadku syntetycznych włókien.
2. Piorę czapkę ręcznie tylko w delikatnych płynach do prania.
3. Nakładam częściej oleje. Gdy idę do pracy albo na fitness olej wmasowuje we włosy od wysokości ucha i upinam. Mam dzięki temu pewność, że mróz na dworze ani ogrzewanie w pomieszczeniach nie przesuszą ich. Po powrocie do domu zmywam je szamponem, nakładam maskę. Pozwalam włosom naturalnie wyschnąć.
4. Włosy mam cały czas związane. Robię sobie codziennie inne fryzury za pomocą Spin Pins, bądź plotę warkocze. Dużo inspiracji czerpię z kanału LuxyHair, dziewczyny mają naprawdę swietne pomysły. Polecam :].
5. Upinając włosy w "koński ogon" zabezpieczam końcówki za pomocą olejku arganowego lub kokosowego.
6. Nie podkręcam zbytnio ogrzewania. Wolę, gdy w mieszkaniu nie jest gorąco. Nie tylko moje włosy, ale również skóra są za to wdzięczne :]
7. Piję więcej wody.

Pozdrawiam,
Szarooka

2 komentarze:

  1. O wow... Mnie rodzina i tak ma za stukniętą, bo "tak dbam o siebie" xD, a jak czytam o Twojej pielęgnacji, jestem pod wrażeniem, że można tak dużo robić dla swoich włosów. Ja nie umiem zrezygnować ani z czapki, która trochę uciska włosy i elektryzuje, ale za to bardzo mi w niej do twarzy ;), ani z rozpuszczania ich (fakt, że raczej nie wtedy, kiedy czeka mnie dużo chodzenia po dworze)... Ani zresztą z suszarki. Chłodny nawiew tejże suszarki, oleje i maski, aha, i suplementy, to wszystko, na co mnie aktualnie stać. Ale wiesz co? Inspirujesz! Pomyślę nad częstszym związywaniem i może zacznę nakładać olej chociaż na końcówki, kiedy i tak wiem, że je zwiążę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. @Laura Dzięki wielkie :] Trzymam kciuki za Ciebie i twoje włosy :]

    OdpowiedzUsuń